Emma

Tankar och annat skit

så det kan gå..

Efter en tidig dusch och lite frukost verkade det som att den här dagen skulle bli bra. Jag hade hyfsad koll på morgonrutinerna och tiden bara rann iväg. Frukosten var borta från bordet, sminket var på, kaffet var bryggt, det sista valet i klädesväg var på gång och klockan blev över 9 utan att alarmet ringde. Inget nytt under solen, som vanligt hällde jag upp kaffet i en termos och tänkte gå lite snabbare till skolan. Sen upptäckte jag kryckorna. Hur skulle jag kunna hålla i både kryckor och kaffe, och samtidigt gå lite snabbare? Jag övervägde att gå utan men så såg jag sköterskans blick, min frustration och Louises "tänker du aldrig bli frisk". Det tar emot att ta med de gråa pinnarna till skolan men jag fick dricka mitt kaffe i lugn och ro i alla fall. Tur att vi går till 16 idag, jag missar bara en av sex föreläsningar. Slutord: det blir nog en bra dag ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: