Emma

Tankar och annat skit

på en inte så studentvänlig tid..

Mitt ljuva studentliv med sena nätter och långa sovmornar kommer snart (borde för länge sen) att bytas ut mot ett intensivare studentliv med sena nätter och tidiga mornar, detta på grund av att någon kursansvarig lagt alla föreläsningar 8.15-10. Vem gör så? Jag har i alla fall sagt till mig själv att jag ska börja öva, jag vill ju inte missa alla föreläsningar. Så, första klockan ringde 06.45 för att varna inför nästa klocka som ringer 07.00. Nu när jag kommit upp funderar jag på vad jag ska göra med all tid. Det känns onödigt att göra mig i ordning så här tidigt, frukost är jag inte sugen på än och kommer inte att komma igång med läsningen på så här kort tid. Just nu känns hela omvandlingsfasen väldigt onödig, jag kunde ju sova ett par minuter till. Men höstmörkret gjorde det ändå mysigt att vara vaken en stund, höra kaffebryggaren väsnas och tro det eller ej, sticka lite.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: