Emma

Tankar och annat skit

Ett steg tillbaka..

Efter dagens besök på vårdcentralen måste jag börja använda kryckor. Jag hörde mig själv sucka lite för ljudligt när sköterskan nämnde detta undertiden hon skrev ut tabletter. Jag har ju klarat mig i 10 dagar utan, så varför nu? Jo, för att dom fick tömma knät på vätska igen och "vill du inte tömma knät hela tiden bör du använda kryckorna". Kändes som ett steg tillbaka men jag har gett mig själv tre veckor för att bli frisk. Det är en och en halv kvar så jag får väl lära mig att använda dom och hoppas på att sjukgymnasten är bra. Men det är inte synd om mig, jag har en fantastisk människa i närheten som både hånar och hjälper, perfekt! Under tiden får jag sysselsätta mig med hushållssysslor, dagens projekt: Bullar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: