Emma

Tankar och annat skit

Jag gör så gott jag kan..

Igårkväll kunde jag inte bestämma mig för om jag gjorde mig själv en tjänst eller en björntjänst när jag bytte batterier i min väckarklocka. Jag valde att tro på att det var för mitt eget bästa. Ställde klockan och somnade några timmar senare. 07.15 är det något som låter långt bort i lägenheten. "Vem --- är det som spelar musik mitt i natten" var första tanken innan jag kom på att det var jag som ställt klockan vid toaletten för att behöva kliva ur sängen och på så sätt inte somna om. Svor över gårdagens beslut, rullade ur sängen och gick med tunga steg genom lägenheten. Som tur var och för allas bästa slog jag rätt färgkod på första försöket. En timma senare satt jag på föreläsning, antagligen lika trött som en småbarnsförälder säger sig vara, förmodligen tröttare. Vad vet jag!? Vem av oss överdriver? Tillbaka till mig. Det fantastiska med att vara student är att jag får gå hem och titta på film efter att i två timmar ha lyssnat på en föreläsare som bryter på danska. Nu efter två timmar vila borde jag läsa men först väntar en general och kaffe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: