Emma

Tankar och annat skit

Den kryper nog fortfarande ...

Befinner mig hemma hos mamma och pappa för tillfället och bor i deras gästrum. Låg och pratade i telefonen när jag upptäckte en spindel i taket ovanför sängen. Jag tänkte inte mer på den förrän jag tillslut sagt hejdå och det var dags för att sova. En del i mig försökte övertala den andra att soffan är skönare (vilket den faktiskt är) och att det är smidigare att sova i tv-rummet än att bli "spindlad" i natt, den andra delen i mig sa till helheten att den är en fegis. Den första delen gav snabbt med sig och jag bestämde mig för att döda det lilla äckliga svarta djuret. Medan jag hämtade vapnet, papper, slog det mig att jag kanske skulle missa, det är trots allt ett väldigt litet och snabbt djur. Men jag blev inte avskräckt för det utan ställde mig i sängen sträckte ut armen och tryckte till. Jag vände på pappret och tittade, Borta!! Inte en enda fläck fanns det där. Gensat började det krypa och klia på mig som om den var överallt. Då bestämde jag mig för att flytta. Nu har jag skakat allting och hunnit prata i telefon en stund men det känns fortfarande som att det lilla äkcliga djuret sitter på mig. Jag lär väl märka imorgonbitti om jag är inlindad i nät eller om jag får gå på jakt igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: