Emma

Tankar och annat skit

Happy ending ..

Dagen började riktigt dåligt. Egentligen startade det redan på natten. Jag somnade sent, drömde mycket och sov dåligt. När klockan ringde kände jag mig överkörd av ett tåg, en lastbil och en ångvält - tur och retur. Jag somnade om och vaknade inte förrän jag redan skulle ha varit påväg till skolan. Överkörd även denna gång, men jag lyckades komma upp. Laddade bryggaren och började styra upp mig själv. Känslan av att plötsligt bilvit en överarbetad och utsliten sjubarnsmor, som precis upptäckt sina 15 extra kilon och svarta icapåsar under ögonen, hjälpte inte till i morgonbestyren. Inga kläder passade, sminket kladdade och håret ville ingenting. Tillslut var jag iväg, senare än tänkt men ändå påväg. Dagen flöt på, ganska obetydlig men jag klarade mig. Väl hemma igen var känslan den samma. Inget var riktigt på topp. Beslöt mig för att titta in i min otroligt välorganiserade garderob (vilket brukar göra mig på bra humör) och hittade en tröja jag inte använt på länge. Satte på mig denna och vips så kändes det bra. Dock var jag tvungen att även byta byxor, sagt och gjort, drog på mig ett par andra och gissa vad som hände!? Kvarglömda pengar i fickan. Humöret var påväg upp. Precis därefter ringer min faster som ska komma på besök i helgen och hon ska till Ikea imorgon vilket innebär att hon kan köpa med galgar. Som om inte detta räcker så är det bara 1 timma kvar innan jag åker till Göteborg och får vara med någon som alltid får mig på bra humör.
Summering: Dagen började med ett grin men kommer att sluta med ett leende.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: