Emma

Tankar och annat skit

Försenad..

Jag är, som många vet, en obotlig tidsoptimist. Det är mer regel än undantag att jag är några minuter sen
och jag förstår att det är irriterande för många. Jag hatar också att vänta så jag borde ju vara den som kommer i tid. Här är grejen, jag har försökt med lite allt möjligt för att bli bättre men det kommer alltid något i vägen. Idag läste jag en artikel i Metro om att komma i tid. Det föreslog att man ska tävla med sig själv. Tävlingsmänniskan i mig nappade direkt. Ett poäng för varje gång jag kommer i tid och ett minus om jag är sen. När jag uppnått 20 poäng ska jag få en belöning, jag måste bara komma på vad. Inget fika förrän då? Näe, jag har ju en burk pepparkakor hemma. Inget kaffe förrän då? Tss, aldrig! Ett par nya skor? Jatack! Där har vi det!
Från och med nu kommer jag alltid att vara i tid!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: