Emma

Tankar och annat skit

Cirklar ..

Min vän Lisa påpekade för ett tag sen att det är otacksamt att tvätta. Jag håller faktiskt med henne. Att diska kan också räknas in i kategorin 'otacksamma sysslor'. Till exempel idag, diskhon syndes inte längre på grund av all disk så jag bestämde mig för att brygga kaffe, diska och sen dricka kaffet. När jag hade diskat och dessutom plockat in allt det rena, drack jag mitt kaffe och så fanns det där igen. Disk! Varför diskade du innan kaffet tänker säkert någon nu. Jo, att ha en god kopp kaffe som belöning för att jag diskade skulle göra det lättare. Medan jag gick till gengåvan senare funderade jag på detta cirkelfenomen. Hur kan man lösa det? Plastbestik, pappertallrikar, färdiglagad mat osv. Det är ju bara att slänga efteråt. Smart, jag hade löst problemet. Men icke. Snart kom jag på att jag måste ju faktiskt gå ut med soppåsen när den blev full. Den kommer ju också att fyllas ganska snabbt så måste jag gå ut igen. Suck. Ännu en otacksam syssla. Det går inte att komma ifrån. Slutsats: Det är bara att välja vilken/vilka cirklar man vill finnas i och vänja sig vid det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: