Emma

Tankar och annat skit

Utvärdering

Här kommer en utvärdering av kvällens provträning med Stöpen IBK:
Stöpen, vilken är platsen där träningarna äger rum, ligger strax utanför Skövde och för att ta mig dit hakade jag på en tjej, Caroline, som åker bil härifrån stan. Hon plockade upp mig 17.30 och så begav vi oss. Jag erkännde ganska snabbt att jag faktiskt var nervös. Hon lugnade mig genast med att säga det jag behövde höra. Mycket möjligt att hon lyckade för att hon läser socialpsykologi. Bra tänkt, det är precis det jag läser. Hon har dock läst ett år längre och läser den andra inriktningen men ändå. Kom fram, hälsade på tjejerna, värmde upp och så kom provet .. Kondition har jag, den är faktiskt på topp. Hanteringen av klubba och boll var väl inte på samma nivå men jag tycker själv att jag klarade mig väldigt bra. Jag vet även vart jag ska vara och vad jag ska göra, sen ska jag göra det också. Men som en sann Höglundare var jag (enligt mig själv) en (av de få) som faktiskt skrek, vågade ta närkamper och ger mig inte när jag väl bestämt mig. Okej, det kanske inte var en jätteseriös träning men man kan ju inte strunta i att jobba för det. Platsar gör jag, ge mig någon månad med seriös träning så kommer jag att ha full koll på klubban också.

Kommentarer

  • Jesper säger:

    Bra drag av dig att börja träna när säsongen är slut och alla är trötta på att spela.

    2011-04-28 | 20:55:20

Kommentera inlägget här: