Emma

Tankar och annat skit

Dags att byta?

Jag är beredd på att byta ut "Slövde" mot det egentliga namnet Skövde. För att ni ska förstå varför måste jag
berätta om min dag.´
Den började hemma med frukost, diskning, lite allmänt plock och fortsatte i skolan med 2 timmars föreläsning. När klockan slagit 15 gick vi vidare till "statytorget" och fick i oss varsin glass. Väl där kunde vi konstatera att det faktiskt finns människor i alla möjliga åldrar, storlekar och stilar i denna stad. Efter några fågelincidenter begav vi oss till parken utanför mitt hus där vi tog upp roliga och mindre roliga ämnen. Strax innan 19 var det dags att säga hejdå och jag bänkade mig framför radion för hänga med i fotbollen som slutade med förlust. Därför beslutade jag mig för att jag ska banne mig vinna över mig själv idag och springa upp för berget som finns här. 2 km backe. Jag sprang, jag kom upp och jag fortsatte att springa. Då fick jag syn på staden. Denna stad som fått mitt tempo att nästan helt stanna av. Klockan var strax efter 21 och den var fortfarande upplyst. "Slövde" kanske har liv dygnet runt.. Insikten gav mig energi och det blev en löprunda på ca 8 km. Energin flödar och nu hoppas jag bara på att klubban lägga sig fint i handen och vara på min sida när jag ska provträna med Stöpen IBK. Då kommer hösten att fortsätta i samma andra som slutet av den här terminen.
Staden "Slövde" byter nu officiellt tillbaka till namnet Skövde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: