Emma

Tankar och annat skit

svårt att vara tjej när det finns systrar?

Många frågar hur det är att vara ensam tjej i syskonskaran, "Det kan inte vara lätt om du ska träffa någon kille". Nej, det är sant det finns många som har åsikter. Det som förvånar mig är att ingen frågar hur mina bröder har det, hur deras tjejer ska bli accepterade av oss övriga, där systern borde väga ganska tugnt.

Jag som är uppväxt och fostrad av tre äldre bröder (senare storasyster också) hade en tuff tid då min äldsta bror började träffa någon där det märktes att det var seriöst, hon hette Maria. Jag var 15 år och undrade vart uppmärksamheten från min bror skulle ta vägen, det var någon som tog den ifrån mig. Sakta men säkert insåg jag tillslut, det kunde har varit att jag blev äldre men jag tror att det var för att det syntes att det var äkta, i alla fall insåg jag att det fanns kärlek för oss båda.
  Nu tre år senare kom dagen med stort D. Min bror gifte sig med denna Maria och jag kan bara säga att accepterad har hon blivit för längesen och hon fortsätter att växa för varje möte. Att se alla förbipasserandes beundrande och drömmande blickar under fotograferingen fick stoltheten att växa ytterligare, jag får ha dessa två i mitt liv. Och tillslut vill jag säga att jag älskar dom och all svartsjuka är som bortblåst !

Kommentarer

  • Höglund säger:

    Vad fin du är. Sjukt att du var 15 när vi träffades. Älskar dig också.

    2009-09-16 | 00:09:38

Kommentera inlägget här: