Emma

Tankar och annat skit

för mycket stolthet och för lite förnuft

Att kluncha om något, tex förloraren får bada, kan liva upp den tråkigaste höstkvällen på en kursgård utanför Flen. Att förlora en sån klunch kan göra att du blir offer för de andras skratt. Och som förmodligen redan listats ut gjorde jag en stor tabbe igår. Jag var med på en klunch och var tvungen att bege mig ner till sjön för ett dopp. Medan stoltheten på ena axeln diskuterade med förnuftet på den andra gick jag upp till stugan och bytte om. Jag visste att hedern spelade en för stor roll för att jag skulle strunta i en klunch på grund av några sekunders kyla. En kort stund efter doppet höll jag på att besluta mig för att inte kluncha om såna "dumma" saker någon mer gång. Men så slog det mig, hur ska jag då kunna få tråkiga höstkvällar att försvinna? Och det är ju ovärderligt att se någon annan bada när du vet att det lika gärna kunde vara du som låg där i vattnet. Så, jag tar sax, vad tar du?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: