Emma

Tankar och annat skit

klagomål..

November, måndag och regn. Kunde dagen bli värre? Det kunde den. Jag gick till apoteket för att handla salva till mina munsår. VILKET RÅN ! 500, nyss intjänade, kronor försvann. "Ja ja, men 500 är väl inte så mycket om man vill blir bra" kanske du tänker nu. Men släpp den tanken! Det är bara hälften av vad jag betalat allt som allt. Det var den femte salvan jag fått utskriven. Och dom ska kalla sig doktorer. Kanske är det svininfluensan jag ska skylla på, eftersom vårdcentralerna inte har personal nog åt dom som har problem, utan bara satsar allt på vaccinering. Jo, jag tycker att det är bra att man vaccinerar sig, men jag vill faktiskt ha en kompetent doktor så att inte mer pengar går till spillo.

Det var dagens klagomål.

För att kompensera det negativa så kan jag berätta att Margaretha ringde idag och frågade om jag kunde vikariera imorgon. Så jag tar det som att jag gjorde ett bra intryck förra gången jag var på Hannaskolan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: