Emma

Tankar och annat skit

När smattret tystnar får man ta tag i talet..

Många gånger har det smattrat från tangentborder för att placera bokstäverna i ordning och bildas till ett blogginlägg, men lika många gånger har jag hållt in den långa smala tangenten för att snabbt sudda bort allt. Tankarna som vill komma på print är många men helt plötsligt går det inte att forma meningar som har ett samanhang. Att spela FarmVille på Facebook där man vänsterklickar för att så, skörda och handla o.s.v. gör mig inte klokare heller.
   Är allt bara nedräkning till något som ska hända längre fram? Senast idag sa jag till en kompis att tänk på vad du känner idag inte vad du kommer att tänka om 2 veckor, sen kommer jag på mig själv att sitta och räkna ner till oändligt många saker. Nu är det bara 2 dagar kvar tills ett år i Immanuelskyrkan börjar, 28 dagar kvar tills min bror blir en man, 4 månader 1 vecka och 2 dagar kvar till julafton, 2 månader och 2 veckor tills jag förhoppningsvis åker till Tyskland..
   Nu tänkte jag ta bort allt igen för allting ovanför är bara tomma ord men jag måste väl starta om på nytt någonstans så att jag börja skriva påriktigt igen..

Bröllopet är nära och klänning är vald så nu ska jag bara kirra skor ! Tal? Ska jag som syster hålla sånt? Hm, jag är ingen bra talare men ..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: