Emma

Tankar och annat skit

Mitt lite misslyckade inlägg

Jag har insett att det är roligare att skriva om personer .. därför, om du läser något och känner dig träffad så, (hm) skyll dig själv eller gör något åt det !

Triangeldramat var i full fart här på internatet efter bara ca 2½ vecka. Tjejen som alla trodde var ganska blyg, inte en av de snyggaste, hon som hängde med de lite halv töntiga, Hon, just den tjejen, blev den som startade allt. Hon inledde ett hemligt (trodde hon.) förhållande med kille nr 1, samtidigt som hon hade spanat in en annan, kille nr 2. När det efter en utekväll kom upp att hon hade strulat med både kille nr 1, kille nr 2 OCH en 3:e kille, så blev 1:an arg.
Ha ha, nu kommer det roligaste.
Kille nr 1 gick då till kille nr 2 och sa:
Om inte du slutar hålla på med min tjej så får du spö!
När sa du senast på allvar att du skulle ge någon spö? Ha ha, lågstadiet? Han var seriös. Jag kan lova att jag hade svårt att hålla mig för skratt när kille nr 1 kom och berättade för mig vad som hade hänt. Men han var ju så förkrossad så jag slängde nog bara ur mig något halvtaskigt om att han hade hotade med spö.
 
Det här är bara lite av det som har hänt och kommer att hända på internatet. Snacket går för minsta lilla grej. När jag och Sara Andersson pratade idag konstaterade vi att det är så skönt att inte vara lika uppmärksamhetskåt som alla andra. Då kan man vara "utanför" och betrakta alla istället. Jag är så sjukt mogen. 

Helgens blondin:
-Ja jag har ett par gula glasögon.
+ Jaha, vad är dom för färg?

Har jag ett par gula glasögon så tror jag att dom är gula. Men ... vad vet jag ?

Helgens tekniska:
(ipod lyssning på vägen hem från Masai Mara, men inget hörs i lurarna (delning av lurarna))
+ Hörs det något i dina lurar?
- Nej, är det tyst i dina också?
+ Ja, varför funkar det inte?
- Har du tryckt på play?

Ibland kan den enklaste saken vara svår.

Helgens konstiga:
-Ska du ut på safarin imorn bitti?
+Nej, jag tror inte det.
-Vaför inte?
+vi kommer väl ändå bara se det gamla vanliga!?

Okej, efter 5 flockar med gnuer och lika många antiloper var det inte så kul med dom djuren, men det jag inte kan förstå är när en flock elefanter, massa lejon, flodhästar blev det gamla vanliga. Det är i alla fall något som jag ser varje dag.

Kommentarer

  • moni säger:

    Det skulle vara kul att vara med i nairobi och träffa alla dessa m'änniskor som du skriver om.

    Moni

    2008-09-29 | 21:54:08
  • Jesper säger:

    Det här måste vara Sveriges just nu bästa blogg. Eller i alla fall Kenyas bästa blogg som är skriven på svenska. Hoppas du fortsätter skriva när du bytt ut antiloper och flodhästar i Kenya mot kajor och kotletter i centrala Örebro. Saknar dig!

    2008-09-29 | 21:57:26
  • stina säger:

    hahahhahhhahahahha, åh jag älskar din blogg! jag sitter och skrattar högt med en kompis just nu :D

    2008-11-03 | 21:15:53

Kommentera inlägget här: