Emma

Tankar och annat skit

Fotboll är inte min grej

Idag har jag verkligen kommit underfund med varför jag aldrig har börjat spela fotboll. Kroppen gör inte som huvudet tänker. I innebandyn ska jag hålla koll på min klubba och jag är stabil på marken för jag får inte hoppa. Men när det kommer till fotboll då SKA jag plötsligt hoppa (i vissa situationer) och dessutom hålla koll på mina fötter. Det funkar liksom inte. Det ska bli intressant att se hur jag utvecklas på dessa 4 månader med samhörighet med de fotbollsintresserade tjejerna här på internatet. Kommer min kropp och mitt huvud att kunna samarbeta inom detta område? Eller blir det att sitta på läktaren tiden efter denna höst? Cupen som ligger framför närmar sig med stora steg. Den är i oktober!! Jag funderar på om Tobbe (lärare, tränare och en ENORM gaisare (går inte en lektion utan att han nämner något om gais)) ska få oss i trim innan denna otroligt viktiga cup.

Jag har också insett att det är inte bara familjen hemma som kan läsa min blogg så att skriva om personer kanske inte är så bra. Hm, det är ju det som är roligast så det kanske blir så ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: