Emma

Tankar och annat skit

käcka tjejer och omogna boys

Hur många gånger kan man hejda sig under en kväll? jag tror att jag har slagit rekordet ikväll!
  Efter att jag vant mig vid tanken att inte få gå på varken MTV-inspelningen på Blue Time eller födelsedagsfesten på Casablanca (white party) så verkade en soft kväll på The Village helt okej. "boardingföräldrarna" tyckte inte att vi skulle ta ut oss första helgen (hm, vi har varit här i tre veckor nu) så det var deras idé att vi skulle till The Village. Ett väldigt mysigt ställe med massa fik, någon glassbarer, bowling, bio och lite till. Efter en glass kändes inte bion så motiverande men bowling är ju alltid kul. ELLER ?
Kanske var det jag eller var det folket som snabbt gjrode mig ohemul (ett fint ord tillägnat Karolina).
  Folket kan också beskrivas som ett gäng killar (från skolan) som tyckte att det var jätteroligt att ändra resultaten och namnen på våran bana. Namn som "visa pattarna", "sexylegs", "Kuk" osv var ju allra roligast. Jippi, jag skrattade så jag grät (förstog du inte ironin så sluta läs). Här hindrade jag mig många gånger från att säga något dumt. Sen var det tjejerna som skrattade åt allt killarna gjorde och sa. Det typiska 'jag-låtsas-att -jag-är-arg-först-men-sen-kan-jag-inte-låta-bli-att-fnittra' var ju något som ofta förekom under denna oerhört långa halvtimma. Tjejer som också tog spelet aningen för oseriöst och tyckte att det var jättekul att testa hur det gick om man snurrade precis innan man skulle kasta klotet. Inte en gång, inte två gånger, utan flera gånger i rad. Kommentarerna hejdades i sista sekund. Nu i skrivandets stund funderar jag på om de kanske behövt höra några väl valda ord? 
  Kvällen räddades lyckligtvis av att Sara kom och frågade om vi inte ville åka hem tidigare. En halvtimmas pina var över och jag fick åka hem 2 timmar före utsatt tid. Det var nog bra, kanske hade det ploppat ut någon anmärkelse om dessa enormt underhållande människor om jag hade varit kvar en längre stund.
  Efter att ha bastat, badat och sen myst inne hos Samuel så blev kvällen lyckad och imorn kommer det inte ens märkas att jag tröttnade på mina kära internatvänner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: