Emma

Tankar och annat skit

fattigdom vs träningsvärk

Tisdag - Jympa
Onsdag - Yoga och Karate
Torsdag - TRÄNINGSVERK

usch, varje trappsteg (det finns många här på området), varje gång jag ska sätta mig och varje gång jag ska ställa mig, så spänner det i rumpa, lår och ljumskar. jag tror aldrig att jag har haft mer träningsverk i mina ben! men Karate tar mer på benen än vad man tror. det kommer nog att bli karate som en bra träningsform. när jag berättade för Ben (kenyansk vakt och karatetränare) att jag hade 3 äldre bröder blev svaret "tränar du med mig kommer du att kunna ta dom lätt när du kommer hem!"  so watch out brothers, i´m gona be the NINJA !!

det skär i hjärtat (på till och med en sån hård människa som mig) när det kommer fram en man och frågar om pengar, när han står i bussdörren pch räcker in handen för att han vill ha mat och pengar. Vi har fått lära oss att vi ska ignorera men hur lätt är det när det är sån smärta och förtvivlan i ögonen på den lilla mannen.!? Bara tanken på hur det kommera att bli i Kibera, det största slumområdet, med allt lidande där. Jag funderar på om det bara är all smärta som visar sig eller om den kämparglöd och levnadsinstinkt som dom måste ha.

Det visar sig vilken smärta som kommer att vara störst, träningsverken som kommer efter alla sparkar, hopp och armhävningar eller det medlidande som kommer efter att jag har förstått hur fattiga de här människorna är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: