Emma

Tankar och annat skit

Drömtydare någon?

Jag tänkte skriva om en dröm som jag hade härom natten. Vet någon vad det kan betyda är det bara att höra av sig.

Okej, jag var på väg till skolan. jag tog bussen som vanligt. Det som inte var vanligt var att vi körde på vänster sida (påverkad av vänstertrafiken här). När vi var halvägs upp i backen, som går upp till våghustorget, vände bussen och tokkörde tillbaka. Busschaffören kunde inget göra. På bussen befann sig en av mina kompisar (vet inte vem) och några dagisbarn och deras fröknar. Jag stog brevid ett barn som hade sin fröken på sidan om sig. Eftersom hon inte höll i barnet lutade jag mig över för att skydda. Fröken tyckte då att jag var knäpp. (??) När vi precis hade kommit förbi Behrn Arena körde vi över vägen och in i en ruin som fanns där. Ingen skadades allvarligt.

Min kompis fick sår på benen men han drog. Det konstiga var att efter krocken reste sig alla bara och gick. Jag gjorde likadant och började springa upp mot stan för att inte missa risbergskabussen. MEN helt plötsligt var jag i en slags korridor, har ingen aning om vart den låg. Jag började vandra och så var jag inne i ett rum med en vaxdam.
ja, ni läste rätt, en vaxdam. Hon var inlindad i någon slags kissblåsa och bodde i ett bad av vax. Hon åt människor genom att linda in dom i vax och sen "omsluta" dem i sin kissblåsa. Jag råkade ramla ner i detta bad men lyckades komma upp igen. När jag senare kom hem på kvällen kunde jag dra vax ur näsan, öronen och munnen.

Studen efter var jag hemma hos Matilda Jansson med familj som hade flyttat till något liknande som Brickebacken.  Vi, jag, matilda och Stefan skulle hämta Oscar någonstans och tog en sväng förbi Stefans jobb. där glömde jag min plånbok och telefon. Väl hemma hos fam Jansson så hittade jag min klocka i deras toalettskåp, (i verkligheten hade jag tänkt på vart jag hade klockan och kom på att den låg i badrummet precis innan jag somnade).

Där tog minnet slut och jag minns inte vad jag drömde efteråt. Det jag minns är att jag någonstans i drömmen hamnade mitt i en filminspelning. Jag vet inte om det är intryck som måste bearberas (?) eller om jag bara är sjuk i huvudet. Men som sagt, är du drömtydare så kan du ju komma med en förklaring.

Kommentarer

  • Eric säger:

    Du längtar hem! Kan inte komma på nåt annat =) Hahaha

    2008-09-20 | 16:03:58

Kommentera inlägget här: