Emma

Tankar och annat skit

åldersnojja

När blev 18 plötsligt så litet? Hur kommer det sig att 20 låter som att du borde vara ansvarsfull men att du egentligen inte har någon koll? Och varför låter 23 så moget?

Igår skulle jag berätta hur gammal jag var för en nyfunnen vän, det var nästan så att jag skämdes lite för min ålder, kanske var det för att personen ifråga är 23. Men det har aldrig bekymrat mig förr, många av mina kompisar hemma är ju äldre än jag. Är det så att jag är för självgod och känner mig äldre än vad jag är? Eller har jag bara feltolkat min ålder från början, för att jag i yngre tonåren tyckte att man var vuxen när man var 18, och nu har insett att det är fel.

Shit, jag måste börja bli gammal när jag tänker såhär seriösa tankar.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tro mig, man är inte jättemogen när man är 24 heller. Så oroa dig inte.

    2008-10-30 | 21:31:50
    Bloggadress: http://howlinghoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: