Emma

Tankar och annat skit

vaneändring?

ett meddelande till mamma: när jag kommer hem vill jag ha det som dom andra barnen här. de behöver inte städa hemma!

-städar du hemma?
~städar? jag dammsuger väl ibland!

-städar du hemma?
~nej, vaddå?
-vem städar åt dig då?
~det gör ju mamma!

-städar du hemma?
~nej..
-vem gör det då?
~städerskan såklart!

hahaha!! folk här har inte ens hållt i en mopp.. jag tackar mamma och pappa för att jag har fått lära mig att städa och tvätta. även fast det kan vara jobbigt så känns man faktiskt lite mer, vet inte hur jag ska uttrycka mig men, mogen kanske, utvecklad, nej jag vet inte. bestäm själva.

zafari va coolt, men ännu en gång har jag varit mesig med gråten i halsen, stora fåglar typ strutsar och gamar. oavsett hur coola jag tycker att dom är så klarar jag inte av det. usch, små fåglar börjar jag vänja mig vid för dom flyger verkligen överallt, så jag måste klara det, men dom stora kommer nog att ta ett bra tag!     

Kommentarer

  • frida säger:

    eey! kul att läsa bloggen hun! saknar er <3

    2008-09-02 | 20:56:06
    Bloggadress: http://fridaohlson.blogg.se/
  • moni säger:

    Tänk Emma att du skulle tacka för att du fått lära dig städa och tvätta. Underbart! Du skulle behöva komma hem, tvätthögen växer trots att vi inte är så många hemma, men just därför blir vi lite slöa tror jag. Ikväll har vi spelat fotboll på Rosta. Baislagets motståndare kom inte så publiken hoppade in och var med. Måste tyvärr erkänna att jag trodde att jag var bättre än det visade sig ikväll. Men men kul var det. Nu sover Lillis och Willy och Jesper är och hämtar lite grejer i lägenheten. Kram Mrak

    2008-09-03 | 21:13:41

Kommentera inlägget här: