Emma

Tankar och annat skit

KENYA, mitt nya hem

jag med blogg, det kan aldrig gå bra! men nu finns den här!

Kenya, känns laddat. Efter nästan 9 månader av prat om detta land är jag nu här och börjar trivas, redan efter 2 dagar.
folket är helt okej, 9 av 50 på internatet är örebroare, massa stockholmare med BRED dialekt, varav en är från det omtalade danderydsgymnasiumet ("men ja é ju intee snobb"). härnösand, uppsala och lund är också några av de platser som är representerade. Kenyapersonalen är as sköna, glideromkring i sina overaller (en sån ska införskaffas, absolut) och är allmänt trevliga!

mer ingående om folket kommer väl lite senare när jag fått smaka lite på dom!

vädret är inte på topp just nu, kallt på morgonen och kvällen men chill vid lunch. vi hoppas på bättre väder i september.

volleybollplanen är testad och helt okej (förutom bollen som är sten), likaså fotbollsplanen. men det är ju ett himla bajs att tjejernas serie inte är förän i vår. Kanske jag ska stanna ändå?

nu blir det en promenix till junction för lite nödvändigheter som godis tlll kvällen och eller ja, det var väl det enda jag behövde! (TJOCKISEMMA), men vadå, jag tränar ju också!

Kommentarer

  • Moa säger:

    Men emma du skulle ju inte smaka på nån ;) du verkar ha det bra!! massa kärlek till dig<3

    2008-08-28 | 11:52:02
  • sara säger:

    jag tänkte just skriva att det verkade lite dumt att "smaka lite på dom". men nu har jag ju läst moas kommentar så det behövs inte

    lev livet och va bäst!

    2008-08-28 | 20:21:31
  • Höglund säger:

    Syrran har skaffat blogg. Nice. Haha, som inläggen över, hur tänker du med smakat på dom?

    2008-08-30 | 11:46:53
    Bloggadress: http://howlinhoglund.blogg.se/
  • moni säger:

    Vännen - du vet vad jag sagt, inte smaka.

    Du verkar ha det bra, ska kul att få se de där skakningarna när du kommer hem.

    Vi har varit på Stenboda i helgen, ska åka till Uskavi nu.

    Åke fick en kram från dig av mig.

    Älskar dig vännen

    Kram mamsingen

    2008-08-30 | 17:01:30
  • Emma säger:

    haha !!

    2008-08-30 | 20:44:21
    Bloggadress: http://lillhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: